امروز: چهارشنبه ۱-آذر-۱۳۹۶ / الأربعاء 04-ربيع أول-1439 / Wednesday 2017-November-22

مناسبت روز
پیام سایت :

مقاله فروشندگی

مقاله فروشندگی

 

کتاب ها و فیلم ها زیادی در رابطه با اینکه چطور فروشنده
ای خـوب بـاشـیم وجود دارد. اما مشکل اینجاست که اکثر
ایـن کـتاب ها مسـئله را از دیـدگـاه بسیار باریک بینانه ای
بررسی می کنند. فروش و عرضه اطلاعات، کاری است که
همه به طور منظم انجام میـدهنـد: برخی افکار و اطلاعات
خود را بـعنوان اسـاتید دانشگاه ها در اختیار شاگردانشان
می گـذارنـد، بـرخـی در شـرکـت هـا و اجتماعات همگانی
عـقـایـد خـود را عـرضـه مـی کنــند و برخی افکارشان را به
مشتریان آتی می فروشند.

بیشتر خرده فروشان را می توان به دو دسته تقسیم کرد :۱-آنهایی که در برابر تغییر مقاومت کرده و نسبت به آن بیزارند. ۲-آنهایی که تغییر را با روی باز می پذیرند و خود را با آن هماهنگ میکنند .اگر شما ۱۲ روش کاربردی زیر را به کار گیرید در امر فروشندگی موفق خواهید بود چون این راه حل ها حاصل تجربه خرده فروشان زیادی در سراسر جهان است . ۱- خودتان را بشناسید :علایق ،مهارت ها و توانایی های خود را بشناسید حفظ کار و کسب فعلی بهتر ازخلق یک شغل جدید است بنابراین باید از خود گذشتگی کنید نقش اساسی شما در ایفای وظایفی چون بازاریابی، فروش و سرپرستی کارکنان است که شما در همه اینها به تنهایی موفق نیستید بنابراین باید بدانید که کدام بخش را می توانید به تنهایی اداره کنید و در کدام بخش به کمک احتیاج دارید به همین خاطر است که باید با دیدی بی طرفانه به تمام نقاط قوت وضعف خود دقت کنید .۲- برنامه رو به جلو داشته باشید :بسیاری از فروشگاه ها توسط افرادی اداره می شوند که اطلاعات چندانی نسبت به شغل خود ندارند ،اگر شما همانند مالک یک فروشگاه تخصصی ورودی و خروجی شغل خود را ندانید خیلی زود شغل خود را از دست خواهید داد به گونه ای که کارشناسان علت ۸۰ درصد ورشکستگی ها را در ۵ سال نخست کار پول نمی دانند بلکه فقدان اطلاعات و دانش تخصصی می دانند رمز موفقیت شما در این است که بدانید چگونه میتوان با اجرای یک برنامه تجاری موثر تصمیمات صحیح گرفت .۳- ضعف خود را بشناسید:اگر شما معنای دانش انجام کار را به خوبی درک کرده باشید می توانید از یک گوشه رقابتی سود ببرید تفاوت های که ممکن است بقای شما را به چالش بکشد :رقابت،اندازه خدمات ،موقعیت،بازایابی،نوع مشتریان،تامین کنندگان و استراتژی های قیمت رقبا،محیط بازار ،محیط کسب و کار محلی،ظرفیت خالی فضاهای تبلیغاتی ،درآمد خانواده ،سطح تحصیلات افراد ،گروه سنی ،جمعیت نژادی ،آمار مشتریان بالقوه که یک فوشنده با ایجاد درک درستی از همه این موارد می تواند در امر فروش موفق بوده و از سایر رقبای خود در بازار پیشه گیرد .۴-مشتریان خود را درک کنید:آیا به سخن مشتریان خود توجه می کنید ؟ اگر براساس خواسته مشتریان خود عمل کنید خواهید دید که آن ها از شما خرید خواهند کرد و باعث رونق کسب و کارتان می شوند.
برای فروش…!
باید بدانیم که از نظر فنی ما خود را برای فروش نمی گذاریم، اینها ایده ها و افکار افراد دیگر یا تولیدات و خدمات شرکت ها و انجمن های دیگر هستند. برای مثال یک استاد دانشگاه را می توان در دسته بندی اول و یک فروشنده را دسته بندی دوم جای داد. اما از نظر عملی ما خود را در معرض فروش قرار می دهیم. حتی در دنیایی با فناوری پیشرفته، افراد متکی بر روابط انسانی هستند. استفاده از روانشناسی برای متقاعد کردن دیگران، گواهی بر این است. گذشته از اینها، حتی در خرید و فروش واقعی نیز، کسی که می خواهد چک را امضاء کند باید متقاعد شود که شما به غیر از خودتان، مصلحت او را نیز در نظر دارید.
حال می خواهیم ببینیم که چطور می توانید فروشنده ی بهتری شوید؟ متن زیر را به دقت مطالعه کنید. در اینجا به نکات و مواردی اشاره کرده ایم که به کمک آنها راه و روش فروشندگی را یاد خواهید گرفت. با استفاده از این نکات، اساتید دانشگاه و سیاستمداران خواهند فهمید که چطور عقاید و افکار خود را برای مخاطبینشان بیان کنند.
۱٫ به خود اطمینان داشته باشید
فروشنده ی هر چیزی که باشید، افکار و عقایدتان هر چه که باشد، با اعتماد و اطمینان به نفس کامل وارد جلسه بحث شوید. مطمئن باشید که ایده های شما کمک کننده خواهند بود. البته همیشه به خاطر داشته باشید که به خاطر وقت و توجه مخاطبان از آنها تشکر کنید. بهترین فروشندگان آنهایی هستند که پس از اولین خرید، مشتریان باز به سراغشان بروند. نه آنهایی که مثل برق و باد وارد شده، قراردادهای بزرگ می بندند و بعد ناپدید می شوند. گروه اول از فروشندگان هستند که برای کار خود ارزش و احترام قائلند.
۲٫ مردم شناس باشید
شناختن مشتریانتان اصلی ترین رکن در فروشندگی است. همه ی تلاشتان را بکنید تا مشتریانتان را، چه از نظر شخصی و چه کاری بفهمید و درک کنید. هر از چند گاهی با آنها تماس گرفته و احوالشان را جویا شوید. گه گاه با آنها بحث های کوچکی خارج از مسائل کاری داشته باشید. ولی حتی در این بحث ها نیز همیشه به دنبال فرصت های مناسب باشد.
۳٫ صادق باشید
حقیقت همیشه بهترین چیز است، به همین دلیل سعی کنید از همان ابتدا با مشتریانتان صادق و روراست باشید. خارج از مسائل مادی، اطمینان داشته باشید تازمانی که مشتری از صحت و شایستگی قرارداد مطمئن نباشد، اطمینانی که شما به آنها می دهید هیچ ارزشی نخواهد داشت. اگر همیشه با مشتریان صادق و روراست باشید، همیشه به یاد آنها خواهید ماند و در زمان احتیاج به سراغتان می آیند.
۴٫ فرصت های خوب را بشناسید
هر روز که به سر کار می روید، چشم و گوشتان را باز نگاه داشته و هوشیار باشید. فرصت های خوب همیشه وجود دارند، اما فقط باید شما آنها را تشخیص دهید. فقط زمانی فرصت های کوچک و پیش پا افتاده را نادیده بگیرید، که مطمئن باشید فرصت بزرگتری در دست دارید.
۵٫ معاملات کوچک را دست کم نگیرید
یک فروشنده خوب، برای معاملات کوچک نیز به اندازه ی قراردادهای بزرگ ارزش قائل است. از این گذشته، اگر می خواهید پیشرفت کنید، باید از معاملات کوچک شروع کنید. پس عجله نکنید. همین معاملات کوچک باعث رشد و پیشرفت شما می شوند.
۶٫ معقول باشید
به یاد داشته باشید که نباید برای هر معامله، یک میزان خرج کنید. حسن نیت شما نباید متزلزل شود، اما سرمایه تان چرا. اگر معامله ی بزرگی به اندازه ی ۲۰ تا ۱۰۰ معامله ی کوچک عایدی دارد، مسلماً باید روی اولی متمرکز شوید.
۷٫ از شکست متنفر باشید
به کسی فرصت ندهید. اجازه ندهید که مشتری بر شما غالب شود. باید پرتکاپو و سلطه جو برخورد کنید تا تصور کنند اگر با شما کار نکنند دچار اشتباه شده اند. البته حرفهایتان فقط نباید در مرحله ی ادعا باقی بماند، باید همه ی تلاشتان را در راضی کردن آنها به کار گیرید. گرچه معاملات خوب همیشه آنهایی است که از دستشان می دهیم.
۸٫ از فروش منصرف شوید
اگر می بینید که مشتری نمی خواهد به اندازه ی ارزش کار، پول بپردازد، شما قیمتتان را پایین نیاورید و به هیچ وجه کوتاه نیایید. صرف نظر کنید. همیشه این شانس وجود دارد که دوباره سراغتان بیایند.
۹٫ بدانید که به آنها کمک می کنید
درست است که نباید همیشه به روی خود بیاورید، ولی مطمئن باشید که آنها بیش از آن مقدار که شما به آنها نیاز دارید، به شما نیاز دارند. خلاقیت رکن اساسی فروشندگی است. اگر خلاق هستید، پنهانش نکیند. آن را به همه نشان دهید و سودش را ببرید.
۱۰٫ کارتان را تفریح درنظر بگیرید
بدون در نظر گرفتن قرارداد، پول، جلسه و میتینگ، سعی کنید تا می توانید از کارتان لذت ببرید. آن را مثل یک ورزش فرض کنید و خود را یکی از بهترین ورزشکاران بدانید. فقط در اینصورت است که مشتریان هم به سراغتان می آیند و می خواهند آنها را هم بازی دهید.
۱۱٫ کاری که شروع کرده اید را به اتمام برسانید
چه به دنبال کار، چه به دنبال بستن قرارداد، و چه به دنبال همسر دلخواهتان باشید، کاری که شروع کرده اید را تمام و کمال انجام داده و به اتمام برسانید.

ارزش شما بی حساب است

در آخر باید بگویم که در زندگی واقعی، اگر می خواهید به عنوان فردی شناخته شوید که فرصت ها را می شناسد و آنها را از دست نمی دهد، فقط کافی است که به خود اطمینان داشته باشید. ارزش شما زیاد است و مطمئن باشید که با تلاش به آنچه می خواهید دست می یابید. پول روی درخت سبز نمی شود، پس موقعیت شناس باشید. با رعایت ۱۱ موردی که در بالا مطرح کردیم، همیشه موفق خواهید بود که مشتریانتان را از خود راضی نگاه دارید .

فروشندگی در هتل را یک هنر ظریف و ممتاز می‏شناسند و این «رسپشنیست» است که به عنوان هنرمند این صحنه گسترده معرفی می‏گردد. آنگاه که مسافری به هتل وارد می‏شود بر عهده این هنرمند است که بتواند تا آنجا از خود هوشیاری و ذکاوت و زیرکی نشان دهد که در تشخیص خود دچار اشتباه نشود و بی‏درنگ دریابد مسافر تازه وارد از کدام طبقه است و چه نوع اتاقی از هتل را در اختیارش قرار دهد. سوئیت باشد، آپارتمان باشد و یا بهتر خواهد بود که یک اتاق معمولی به وی اجاره دهد. این اندیشه صحیح است که وی باید سعی نماید اتاقهای گرانتر را پیش از دیگر اتاقها اجاره دهد چرا که اگر قرار باشد در آن شب اتاقی خالی بماند همان بهتر که یک اتاق ارزان قیمت چنین باشد ولی گاهی ممکن است مسافری که به هتل آمده بر اثر ندانم کاری یا بی‏ تجربگی این هنرمند به اتاق دلخواه خود دست نیابد و هتل یک میهمان مناسب را از دست بدهد. چنین وضعی معمولاً موقعی پیش می‏آید که «رسپشنیست» ابتدا به مسافر تازه وارد، اتاق گرانتری پیشنهاد کرده و مسافر با توجه به بودجه خود از اقامت درهتل صرف نظر نموده است، در صورتی که اگر اتاق ارزانتری را معرفی می‏کرد ممکن بود در فروش آن توفیق یابد. در چنین مواقعی ابتدا می‏باید که طرف گفتگوی خود را تا آنجا که ممکن است بشناسد و برای این منظور به حرفها و رفتار و وضع ظاهری او دقت نماید و حالت وی را به مشاهده گیرد.
این احتمال نیز هست که مشتری برای آن که از اجاره کردن یک اتاق گران خودداری کند به دلایل بی‏اساس متوسل گردد، ولی در اینجا نباید با او بحث و مجادله به عمل آید تا ثابت شودکه دلیل مسافرکم خرج، پایه‏ای ندارد بلکه بهتر آن است که وانمود کند طرفدار مسافر است و خواسته ‏‏های او را محترم می‏شمارد و آنگاه اتاق ارزانتری را به وی پیشنهاد نماید و درباره امتیازها و برتریهای آن گفتگو کند و از جمله اینکه: پنجره این اتاق به استخر باز می‏شود،‌ اتاق بسیار آرامی است، دورنمای دلپذیر دارد و … آنگاه بر گفته‏اش بیافزاید که اگر امشب را در این اتاق به استراحت پردازید و صبح فردا از اتاق خود رضایت نداشته باشید، بفرمایید تا در اولین فرصت اتاق شما را تعویض کنیم، یا این که از مسافر تازه وارد بپرسد که: چه نوع اتاقی می‏خواهید؟ روبروی دریا باشد بهتر است؟ یا جنگل روبرو باشد،‌ سوئیت باشد یا آپارتمان را ترجیح می‏دهید؟ ولی مطمئن هستم شما دراین اتاقی که پیشنهاد می‏کنم راحت خواهید بود. این روش همان است که اجرای آن به «رسپشنیست» امکان می‏دهد در روحیه مشتری خود نفوذ نماید و اطمینان او را به خود جلب کند چرا که در هنر فروشندگی یک اصل پابرجا وجود دارد که فروشنده نخست باید خودش را معرفی و به خریدار بقبولاند تا امکان فروش کالایش را به دست آورد.
در هتلداری نیز بسیاری از میهمانان و مراجعین تحت تأثیر رفتار مدیریت و پرسنل قرار می‏گیرند و در مراتب بعدی نیز مراجعه می‏کنند. اگر چه هتلهای بزرگ هریک دارای بخشهای مختلف فروش و مدیر فروش جداگانه هستند ولی باید توجه داشت که هریک از قسمتهای هتل همانند یک فروشنده است و مسؤول آن باید بصورت یک فروشنده ماهررفتارکند.هریک از پرسنل و افراد هتل از مدیرتا دربان باید از این هنر به فراخور برخوردار باشند گواین که به طور مستقیم با خریدار در تماس نباشند. پایداری و دوام هتلها در گرو میزان فروش وکسب درآمد آنها است، از اینجا است که می‏گوییم در هتل باید هرچه بیشتر و بهتر فروش داشت و این فروشها همان اجاره ‏دادن اتاقهاست. در صنعت هتلداری هراقدامی که به عمل می‏آید، خواه به طور مستقیم یا غیر مستقیم، بر میزان فروشندگی آن تأثیر می‏گذارد و لازمه موفقیت در این هنر آن است که سعی شود میهمانان دوباره هم به هتل بیایند.
ممکن است مسافری در یک هتل نزدیک اقامت داشته باشد و در فرصتی مناسب به هتل دیگری مراجعه و از سطح قیمتهای آن جستجو نماید. چنین مسافری در پی بررسی هتل است و احتمال دارد برای اقا مت شبهای آینده این هتل نقل مکان کند یا مسافران دیگری را به هتل بفرستد مشروط برآن که رضایت وی جلب شده باشد،؛بنابراین باید توجه داشت که اجاره دادن اتاق هتل به معنی اجاره دادن وسایل رفاه وآسایش وراحت و لذت کامل در هتل است، نه آن که نرخ هتل به اجاره داده شود. ازاین روی بایسته است آنچه اجاره داده می‏شود یا فروش می‏رود، دارای ارزش کافی باشد و میهمان هتل آن نرخ را بپذیردکه در غیر این صورت در فروش آن توفیقی به دست نخواهد آمد. در صنعت هتلداری می‏توان گفت که یک هتلدار همچون فروشنده‏ای است که در پی آن است تا کالای خود را به مناسبترین قیمت به فروش برساند و ضمن این کار بتواند دوستانی دائمی برای خود به دست آورد.
این فروشندگی را نمی‏توان با روش فروشندگان دوره گرد مقایسه نمودکه تنها در پی آن هستند تا کالای خود را بهر شکل ممکن بفروشند و اندیشه‏ای برای آینده خود در سر ندارند و با روشهای نادرست خود به ویران سازی روزگار آینده کمک می‏کنند. در هتلداری هرگز نباید چنین بی‏توجه بود وناسنجیده به کار پرداخت. این فروشندگی به ارتباط دائمی با مردم نیازمند است و جلب رضایت وخشنودی آنها سرلوحه کارهای یک هتل است که آینده فعالیتها وتوسعه آن را تضمین می ‏نماید.یک فروشنده ساده اگرکالایش را به دوستانش بفروشد تا آنجا که بتواند به رعایت انصاف و رابطه دوستی و عاطفی خودبا آنان می‏اندیشد و آنچه را که به دوستش فروخته با آنچه به دیگران بفروشد از بعضی نظرها تفاوت خواهدداشت. به گفته یکی از بزرگان چنانچه یک بازرگان یا تولید کننده فقط به منافع خود فکرکند دیر یا زود شکست میخورد وبد نام خواهد شد. بنابراین زمانی توفق خواهد داشت که رعایت منافع مصرف کننده وخود را به طور یکسان در نظر بگیرد در هتل‏ها نیز در همان سطح بسیار بالاتر می‏باید که بسیاری از این ملاحظات رعایت شود و هرگز چنان فروشی انجام نشود که موجب شرمندگی و مسئولیت وجدانی یا احساس گناه گردد، هدف واقعی از این نوع فروشندگی بطورکامل در جهت عکس بسیاری از هدف‎‏های فروشندگان دیگر قرار گرفته است. یک فروشنده دوره گرد با کدام تمهیدی توانسته است کالای خود را بفروشد؟ در پاسخ باید گفت که ابتدا خود را به خریدار قبولانده است و این همان هنر اصلی در فروشندگی است.
این قبولاندن خود برای یک فروشنده دوره‏ گرد چندان نمی‏پاید و او ناچار خواهد بود که خریداران جدید دست و پا کند تا بتواندکالای کم ارزش خود را باز هم بفروشد، ولی پیداست که رنج و دشواری او افزایش خواهد یافت وپیشرفتی نخواهد داشت چرا که هدفش تنها فروش کالایش بوده و به مسأله رضایت خریداران توجه نداشته است. یک هتلدارآینده‏نگر باید بتواند خودوهتل خود رابرای همیشه به مشتریان ومیهمانان بقبولاندواین مهم فقط هنگامی ممکن خواهد گشت که خشنودی آنها را هرچه بیشتر و بهتر فراهم آورد. از نکاتی که اجرای آن به خوبی می‏تواند به دست‏یابی بر این هدف کمک نماید آن که به هنگام شلوغی هتل که تعداد زیادی مسافر و میهمان مراجعه کرده و خواستار اتاق در هتل هستند و منتظر مانده‏اند که اتاقی تخلیه گرددوباتوجه بدان که مسافرین از راه رسیده و احساس خستگی می‏نمایند، در چنین موقعیتی رسپشنیست می‏تواند به تشخیص خود تعدادی از اتاقهای رزرو شده را که هنوز خالی مانده دراختیار خواستاران بگذاردواتاقهایی را که پس از آن پاکیزه خواهند شد در اختیار آنهاکه رزروکرده‏اندقراردهد.این صحیح نخواهدبودکه ازدحام واردین مایهشتاب‏زدگی «رسپشنیست» گردد و اتاقهایی را که هنوز نظافت نگردیده و آماده نیست به مهیمان یا مسافر رسیده تحویل دهد و بدین ترتیب باعث نارضایتی و خرده‏گیری ازجانب وی گردد.نقش قسمت خانه‏داری نیز در اینجا چشمگیر و پراهمیت است که اتاقها را به موقع آماده نماید. نتیجه این که خدمت کردن به میهمان و جلب رضایت او موجب ایجاد احترام برای هتل و ادامه آن مایه شکوفایی اقتصادی و پیشرفت هتل خواهد گردید.
آنچه که میان یک هتل موفق با یک هتل ناموفق را تفاوت ایجاد می‏کند، نحوه ارائه خدمت از سوی کارکنان هتل است، برخورداری از شیوه‏های برخورد صحیح و ترغیب میهمانان به خرید بیشتر یا در واقع خرج کردن بیشتر است، ولوآن که مقدار یک خرج اضافی به۰ ۲۰۰ ریال برسد بازهم باید با روشهای مؤثردرانگیزش میهمانان به پرداختهای بیشتر اقدام گردد.
ممکن است مسافری تازه وارد هنوز نداند که هنگام اقامت در هتل وقت آزاد خود را چگونه بگذراند، در چنین صورتی ارائه یک پیشنهاد و در فرصت آرام که توسط یکی از کارکنان هتل صورت خواهد گرفت مشکل مسافر مقیم را حل خواهد کرد و سودبیشتری نیز عاید خواهد ساخت از جمله این که وی را ترغیب به استفاده از یکی از سرویسهای هتل نظیر «سونا» نمایند و مبلغی در برابر آن بپردازد. کارکنان فرانت آفیس در این موارد می‏توانند نقشی مؤثر و اساسی بر عهده گیرند
هر مدیری مرتکب اشتباه می شود انسان جایز الخطاست .بعضی از اشتباهات که از مدیران سرمیزند باعث خسارت مالی یا جانی جبران ناپذیری می شود در این جا به چند نکته اشاره می شود که اغلب مدیران یا آگاهی ندارند یا نسبت به آنها بی توجه اند .
۱-هرگز تعداد پرسنل حفاظت و ایمنی هتل را کم نکنید حفاظت یکی از بخشهای است که باید بودجه ویژه ای زا به آن اختصاص داد و هرگز نباید از تعداد کارکنان بخش حفاظت کم کرد با حذف یک کارمند در بخش حفاظت تنها مقدارکمی از بوجه هتل صرفه جوئی می شود که ممکن است منجر به خسارت مالی یا جانی شودکه هرگز جبران نخواهد شد .
علاوه بر این ، کم کردن کارمند از این بخش ، پیام و جلوه بدی برای سایر کارمندان هتل نیز داردکه بقیه کارکنان اینطور تعبیر می کنند حفاظت و ایمنی برای شما مهم نیست
۲- حتما نقشه پله اضطراری و در های خروجی را در اتاق کنفرانس یا سالن اجتماعات نصب کنید ، سالن جلسا ت و اجتماعات مکان تجمع تعداد زیادی از گروهای مختلف مردم است که در مواقع اضطراری و خطر مثل طوفان ،زلزله ،آتش سوزی همه هراسان ووحشت زده به دنبال راه فرار هستند ،در چنین موقعیتی با توجه به تابلو ی پله اضطراری ، در های خروجی به مردم آگاهی می دهد که از کجا خارج شوند به مسئولین این کنفرانس ها و جلسات نقشه پله اضطراری را نشان دهید
۳- نور پله های اضطراری ،پارکینگ و راهرو ها را افزایش دهید حتما مناطق اطراف پله ها و پارکینگ و راهرو ها را کنترل کنید ، اگر نور کافی نیست آنرا فورا پیگیری کنید و نور مناسب را فراهم کنید همه قسمتهای هتل را برای ایمن سازی کنترل کنید تا از خسارت جانی و مالی مسافرین و پرسنل جلوگیری کنید قبل از اینکه مسافری یا کارمندی مجروح شود یا از بالکن بیفتد بالکن ها و نرده ها را بررسی کنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید
۴- دائما کارمندان هتل را آموزش دهید
در فصل باران و برف که احتمال لیز خوردن و زمین خوردن وجود دارد ، آیا کارمندان هتل می دانند چگونه با مسافر مجروح برخورد کنند و چگونه موقعیت را اداره کنند . چه کسی مسئول آموزش کارمندان است ؟ آموزش را اساس کار خود قرار دهید که کارمندان شما برای هر بخشی به اندازه کافی آموزش ببینند و آگاهی لازم را برای مواجه شدن با هر شرایطی را داشته باشند . یکساعت آموزش کافی نیست باید با جزئیات و مکرا انجام شود .
۵- کمک های اولیه و ایمن سازی بصورت استاندارد
مطمئن شوید که ایمن سازی و کمکهای اولیه از تمام استاندارد های لازم بر خوردار هستند ،اگر مطمئن نیستید که تمام اطلاعات لازم وجدید را جهت ایمن سازی در اختیار دارید حتما از افراد مجرب و آشنا به این امور کمک بگیرید از منابعی مثل اینترنت نیز می توانید اطلاعات کسب کنید . تابلو های در خروجی و پله های اضطراری را هر چند وقت یک بار کنترل کنید تا مطمئن شوید در محل مناسب نصب شده اند و به تعداد کافی موجود هستند و در حال حاضر پشت تابلو دیگری قرار نگرفته باشند و کاملا در معرض دید باشند
۶- همیشه از اطلاعات بک آپ Back Up د اشته باشید
همیشه یک کپی ازتمام اطلاعات مهم وضروری درجای امنی داشته باشید به کامپیوترومسئول کامپیوتر اکتفا نکنیدزیرا در مواقع اضطراری بسیارمهم است که شما به اطلاعات مربوط به مسافران دسترسی داشته باشید
۷- نصب تلفن در سالن تفریحات یا ورزشی
همه سالن های ورزشی و تفریحات سالم باید تلفن داشته باشند که مسافرین بتوانند با بخشهای هتل تماس بگیرند. همچنین دوربین در این مکان ها ضروریست ، چنانچه کسی مجروح شد یا حمله قلبی یا مشکلاتی از این قبیل رخ داد افراد مسئول که از تلویزیون این مکان ها را کنترل میکنند بتوانند فورا پیگیری وبه کمک بشتابند.افرادی که مسئول دوربین وحفاظت هستند بایدکاملا به سیستم دوربین ها ، آگاهی کامل داشته باشند و در زمان های معینی دوربین ها کنترل شوند که آیا به درستی کار میکنند وچنانچه نیاز به تعمیر داشت فورا اقدام کنند
۸- دقت و توجه لازم در زمان استخدام کارکنان
همه مدیران و پرسنل کلیه بخشهای هتل باید درزمان استخدام عدم سو پیشنه داشته باشند و در زمان استخدام از آنها معرف خواسته شود تا اشخاص صالح و واجد شرایط استخدام شوند با استخدام افراد صادق و صالح می توان خیلی از مشگلات غیر پیش بینی شده جلوگیری کرد
۹- سیستم اعلام حریق و آبفشان را مرتبا کنترل کنید
آیا دستگاه اعلام حریق و آبفشان ها به درستی کار می کند و در تمام طبقات و اتاق ها و مراکز عمومی به تعداد کافی وجود دارد ؟ آیا برق اضطراری که در مکان های لازم درنظر گرفته شده کنترل شده اند که به درستی کار می کنند ، هر ماه این سیستمها باید توسط اشخاص آگاه بازرسی و کنترل شود .
۱۰- سیستم تجهیزات اضطراری و کمکهای اولیه را کنترل کنید
آیا هتل شما دارای گاز اکسیژن و وسایل کمکهای اولیه می باشد ؟ آیا کارمندان شما آشنا به این تجهیزات هستند . باید حتما چندکارمند در بخشهای مختلف هتل آشنا به کمک های اولیه باشند تا در مواقع ضروری و شرایط خاص بتوانند به مسافرین یا کارکنان هتل کمک کنند و در تمام اوقات باید چند نفر از افراد تعلیم دیده در هتل حضور داشته باشند .
اینها فقط چند نمونه از نکات ایمنی است که باید به آنها توجه داشت لازم است قبل از وقوع حادثه پیشگیری کرد با کمی دقت و توجه می توان بسیاری از خطرات و خسارت جلوگیری کرد
 درب های پشت بام موتور خانه، ایستگاه گاز، ترانسفورماتور برق ، موتورخانه آسانسور، بخش مهندسی هتل ، داکت لوله ها ، شوت زباله یا ملافه ، باید همیشه قفل باشد
 موتور سردخانه ها چنانچه در دسترس است می بایست توسط تور و درب های توری کاملا حفاظت و قفل شود
 بالن های اطقا حریق هر چند ماه باید توسط کارشناسان کنترل شود
 چنانچه موکت از زمین حدا شده و ممکن است به پای کسی گیر کند و باعث سقوط شود همیشه در راهرو ها و اتاقها کنترل شود و فورا برای چسبانبدن آن اقدام نمائید
 کلید پریز برق چنانچه از جا در آمده یا شکسته شده فورا تعمیر شود
 شیشه اتاق یا هر محلی در صورت شکستن فورا تعویض شود
 در فضای سبز هتل هرگز اشیا برنده و تیز قرار نداده باشید
 در فضای باز دریچه چاه ها و فاصل آب ها همیشه کنترل شود که باز نباشد
 پل های فلزی اگر قسمتی زنگ زده یا کنده شده فورا نسبت به تعمیر و جوشکاری آن اقدام نمائید
 درب تابلو های برق همیشه قفل باشد
 قرار دادن تلفن در کابین اسانسور بدون نیاز به شماره گیری بدین معنی با برداشتن گوشی فورا با بخش مهندسی یا تلفنچی هتل تماس بر قرار شود
 نرده های چلوی بالکن ها بازرسی شود
 جلوی استخر فضای باز پیش ینی های لازم انجام شود تا کودکان میهمانان به داخل استخر سقوط نکنند

مقاله فروشندگی

نظر خود را بگذارید .

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کانون مهندسین نور میباشد .

نقشه سایت
قالب وردپرس