امروز: شنبه ۲۵-آذر-۱۳۹۶ / السبت 28-ربيع أول-1439 / Saturday 2017-December-16

مناسبت روز
پیام سایت :

طراحی آموزشی کتاب علوم پنجم ابتدایی بر اساس نظریه الگوی گانیه

طراحی آموزشی کتاب علوم پنجم ابتدایی بر اساس نظریه الگوی گانیه

طراحی آموزشی کتاب علوم پنجم ابتدایی بر اساس نظریه الگوی گانیه طراحی آموزشی کتاب علوم پنجم ابتدایی بر اساس نظریه الگوی گانیه دسته: علوم تربیتی
بازدید: ۵ بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۵۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۸

طرح آموزشی حاضر در ۳۴ صفحه و همچنین ۴ صفحه جداگانه جدول آموزشی با دقت کامل و رعایت اصول طرحهای آموزشی و کاملا جدید برای ارائه در رشته علوم تربیتی آماده گردیده است

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید طراحی آموزشی کتاب علوم پنجم ابتدایی بر اساس نظریه الگوی گانیه

جلسه اول

نام درس : ساختمان مواد                            موضوع درس: ساختمان مواد و خاصیت های آن

هدف درس: آشنایی دانش آموزان با ساختمان مواد

رئوس مطالب :

۱-    مواد از چه ساخته شده اند ؟

۲-    آیا مولکولها حرکت می کنند؟

۳-    وضع مولکولها در مواد جامد، مایع و گاز چگونه است؟

۴-    چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند؟

هدف های جزئی:

۱-    آشنایی دانش آموزان با مفهوم مواد

۲-    آشنایی دانش آموزان با وضع مولکولها در حالت های مختلف ( جامد، مایع، گاز)

۳-    آشنایی دانش آموزان با خاصیت های مختلف مواد

هدف های رفتاری:

از دانش آموز انتظار می رود پس از پایان آموزش بتواند :

۱-    ساختمان مواد را تعریف کند .

۲-    در مورد چگونگی ساخت مواد اظهار نظر کند .

۳-    مولکول را تعریف کند .

۴-    وضع مولکولها در مواد جامد، مایع و گاز را توضیح دهد .

۵-    عنصر را تعریف کند و مثال بزند .

۶-     اتم را تعریف کند .

پیش بینی رفتار ورودی

دانش آموز در سال های قبل با بعضی از مواد موجود در طبیعت آشنا شده است .

ارزشیابی تشخیص

۱-    آیا مولکولهای مواد در سه حالت  ( جامد، مایع، گاز) به یک شکل هستند ؟

۲-    آیا مواد خاصیت یکسانی دارند؟

مراحل تدریس

۱-    جلب توجه فراگیر : برای جلب توجه فراگیر فیلمی را در مورد تشکیل اتم و مولکود مواد در کلاس نمایش می دهیم و تصویر مولکول آب یا شکر را به وسیله پروژکتور بر روی وایت برد نمایش می دهیم و با ذکر سوالی در مورد ساختمان مواد دانش آموزان را به بحث کردن در مورد موضوع درس فرا می خوانیم. موضوع درس را بیان می کنم .

روش : سخنرانی، بحث گروهی، پرسش و پاسخ    رسانه : معلم، فیلم، عکس

۲-   مطلع ساختن از اهداف

اهداف : ۱-با ساختمان مواد آشنا شوند ( بر روی وایت برد می نویسم) .

روش: سخنرانی،                                                رسانه : معلم، وایت برد

۳-فراخوانی یادگیری های گذشته

برای یادگیری سریع دانش آموزان کلیاتی را ر مورد مولکول، اتم، عنصر و مواد ارائه می دهیم و همچنین مطالبی را که در پایه های قبل مرتبط با موضوع این درس خوانده اند را بیان می کنم .

روش:  سخنرانی                                      رسانه : معلم

۴-ارائه مواد آموزشی

در مورد ساختمان مواد توضیحاتی می دهیم سپس با نمایش دادن فیلم در مورد حالت های مواد در سه حالت مایع، جامد و گاز بحث را ادامه می دهیم و سپس تصاویر مدل مولکول های مختلف مانند نفت، شیشه را نشان می دهم . و سپس از گروه ها می خواهیم به فعالیت های درس به صورت گروهی پاسخ دهند و سر گروه های همه گروه ها جواب فعالیت ها را ارائه دهند و به رفع اشکالات می پردازیم. و با دانش آموزان کلاس به آزمایشگاه مدرسه رفته و آزمایش های کتاب را انجام می دهیم .

روش : بحث گروهی، پرسش و پاسخ، سخنرانی   رسانه: معلم، کتاب، فیلم، تصویر

۵-ارائه راهنمای یادگیری

از یکی از دانش آموزان کلاس می خواهیم به جلوی کلاس آمده و خلاصه مباحث مطرح شده را بیان کند و از دانش آموزان کلاس سؤالاتی را بپرسد .

روش: سخنرانی، بحث گروهی                        رسانه: معلم، وایت برد

۶-آزمون عملکرد

از دانش آموزان کلاس می پرسیم که

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید طراحی آموزشی کتاب علوم پنجم ابتدایی بر اساس نظریه الگوی گانیه

نظر خود را بگذارید .

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کانون مهندسین نور میباشد .

نقشه سایت
قالب وردپرس